Om Klubben

Vi är en lokal Kennelklubb (stadgar lokal klubb) som tillhör Södra Norrbottens Kennelklubb (SNKK). Klubben startades av ett gäng hundentusiaster i Kalix och invigning av den första klubblokalen var Onsdag 1 april 2009.

I början av 2012 avgick stora delar av styrelsen och en ny styrelse skapades snabbt för att få klubben att leva vidare. Med samlade krafter av hundägare i Kalix med omnejd har klubben kunnat växa vidare och bli en samlingspunkt och hundcentrum där alla är välkomna.

Sedan starten 2009 har vi nu hunnit bli ca 250 medlemmar. Klubben flyttade in i nya fräscha lokaler September 2014 och vill tacka Göran Rönnbäck för att vi får hyra denna fantastiska lokal som ger oss möjligheter att utöka aktiviteterna. Vi fyller upp träningar i olika former i Eukanuba Arena 6 dagar i veckan. Det är våra samarbetspartners/sponsorer , studifrämjandet, och alla drivna medlemmar som gör allt detta möjligt.

Under åren har vi har haft glädjen att se en mängd olika hundraser från den minsta till den största som besökt oss och deltagit på våra evenemang tillsammans med sina ägare, yngre som äldre. Hos oss är alla hundar välkomna. All träning och samvaro sker med respekt för hunden, andra hundar och människor. All träningen utgår alltid från en positiv inlärning och för vårat gemensamma mål att Hunden är människans bästa vän.

start 2009

En glatt gäng hundentusiaster ur reportaget som gjordes 28 februari 2009 då klubben bildades.

reinvigning2

Kalix Kommuns fritidschef Karl-Göran Lindbäck håller invigningstal av Eukanuba Arena 2012.

reinvigning